Sign In

Don't have an account Sign Up

  • Follow us on :

Sign Up

Already a member Sign In

  • Follow us on :

ANKA ANAOKULU

Eğitim ve Öğretim

EĞİTİM ÖĞRETİM ÇALIŞMALARIMIZ

Serbest Zaman Etkinliği
Çocuğun büyük ve küçük kas gelişimini destekleyici, hareket ederek enerji boşalımlarını sağlamayı hedefler. Sosyalleşme, yardımlaşma, iş birlikçi olma, grupla birlikte hareket edebilme, gerektiği zamanlarda grup liderini izleme, liderliği üstlenme ve bunları gerçekleştirmesine olanak tanıyan (müzik, evcilik, fen ve doğa, kitap vb.) zengin uyarıcı köşelerden yararlanmalarını sağlamaktır.

Sanat Etkinlikleri
Sanatsal etkinliklerle çocuklarımızın donanımlı sınıflarda yoğurma maddeleri, serbest resim çalışmaları, boya teknikleri, kâğıt işleri, kolaj çalışmaları, proje çalışmaları gibi sanatsal etkinlikler yapılır. Bu çalışmalarla çocukların duygu ve düşüncelerini resim ve sanat ile ifade etme el- göz koordinasyonu sağlama, farklı malzemeler kullanarak yaratıcılıklarını geliştirme fiziksel olarak küçük kas gelişimlerine olumlu yönde destek vermeleri sağlanır.

Türkçe Dil Etkinliği
Çocuklar belli konularla ilgili düşüncelerini açıklarlar. Olaylar arasında neden-sonuç ilişkileri kurarlar. Belli kavramları kullanmayı öğrenirler. Gözlem yapma ve problem çözme yeteneklerini geliştirirler. Türkçe dil etkinliklerinde çocuklar, belli durumlarla ilgili duygularını sadece sözel ifadelerle değil, vücut hareketlerini, jest ve mimiklerini kullanarak da kendilerini ifade ederler. Yaratıcılıklarını ortaya koyma fırsatı bulurlar, böylece psiko-motor becerileri de desteklenir. Çocukların sosyal ve duygusal gelişimleri de Türkçe dil etkinliklerinden olumlu olarak etkilenmektedir. Birbirlerinin konuşmalarını dinleyerek, başkalarının haklarına saygı duymayı, sırasını beklemeyi, kendi düşüncelerini aktarmayı, kendilerini ifade etmeyi öğrenirler. Grup içinde konuşma cesareti kazanır ve kendilerine olan güvenleri gelişir. Öğrencinin, akıcı ve kurallara uygun konuşması sağlanır.

Müzik Etkinliği
Müzik etkinlikleri planlanırken, çocukların dil gelişimlerini, ritme karşı duyarlılık geliştirmelerini, sosyal uyum kazanmalarını dikkate alarak planlama gerçekleştirilir. Müzik etkinlikleri sırasında ses dinleme ve ayırt etme, şarkı söyleme, serbest hareket ve dans, ritim çalışmaları ve müzikli öykü oluşturma gibi teknikler kullanılır. Çocukların ilgisini çekmek için, eski şarkılar tekrar edilirken, sık sık yeni şarkılara da yer verilir. Çocuğun hayal gücünü uyarmasına ve duygularını ifade edebilmesi için fırsat veren hareket ve danslara da yer verilir.

Oyun Etkinliği
Oyun programlanırken çocuğun düşüncelerini geliştirmeyi ve bunları uygun bir şekilde ifade edebilmesine, duygularını paylaşmasına yardımcı olunur. Çocukların yaşlarına ve gelişim özelliklerine uygun olarak oyun seçilir. Oyun yerinin özelliğine dikkat edilir ve daha sonra seçilen oyun için gerekli olan araç-gereç ve oyuncakların yeterli olup olmadığı belirlenir, eksiklikleri tamamlanır.

Fen Etkinlikleri
Fen etkinlikleri çocukların gelişimlerine yardım eder; onların hayata karşı tavırlarında değişiklikler meydana getirir. Davranışlarını etkiler ve ilgi alanlarını genişletir. Onlara daha etkili düşünme yollarını öğretir problem çözme yeteneklerini geliştirir. Gözlem yapabilme, karşılaştırma yapabilme, sayıları kullanabilme gibi temel yaşam sayesinde çocuklar, yaşama daha güçlü bir biçimde hazırlanır, doğal çevrelerine daha kolay uyum sağlar ve çevrelerinde olup bitenden daha çabuk haberdar olurlar. Fen etkinlikleri kapsamında bitki yetiştirme, hayvan besleme, deneyler yapma, inceleme ve keşfetmeye yönelten geziler düzenleme, gerçek materyalleri inceleyerek, yaşarak öğrenmelerini sağlar. Fen etkinlikleri yoluyla çocuklar, soru sormayı, düşünmeyi, sorun çözmeyi ve araştırmayı öğrenirler. Çocuktaki keşfetme duygusu; ciddi, dikkatin yoğun olduğu ve ayrıntıları olabildiğince iyi bulmayı hedeflemiş bir faaliyettir.

Okuma-Yazmaya Hazırlık Etkinliği
Okuma-yazmaya hazırlık çalışmaları, çocukların ilköğretime geçişini kolaylaştırmak, hazır bulunuşluk düzeylerini artırmak amacıyla yapılan etkinlikleri içermektedir. Verilen çalışmalar, algılayabilme, dikkatlerini toplama, kelime dağarcığını arttırma, sözlü anlatımlarına teşvik etme, el ve göz koordinasyonlarını, kalem kullanma becerilerini geliştirme, eşleştirebilme, değişik ilişkiler kurabilme, görsel algılama çalışmaları, fonolojik duyarlılık, mekânsal ilişkiler, gruplama, sıralama, eksik tamamlama ve karşılaştırma yapabilme gibi zihinsel işlevlerini kolaylaştıracak etkinlikleri kapsar. Bu etkinlikler, bireysel ve küçük grup çalışmalarıyla gerçekleşen faaliyetlerdir. Okuma yazma bir anda kazanılan bir yeterlilik değildir. Çocukların yaşam deneyimleri sonucu edindikleri tüm birikimlerin beyinde organize edilmesiyle kazanılan bir süreçtir.

Matematik Etkinlikleri
Okul öncesi dönem, çocuğun beyin gelişiminin önemli bir bölümünün tamamlandığı dönemdir. Bu dönemde çocuk sürekli çevresindekileri merak eder, araştırır.Matematik kavramlarını doğru yeterli ve yaşına uygun öğrenmesi, hem bilişsel gelişimini besler hem de hayat boyu alınan her türlü bilginin zihni tarafından doğru algılanmasını, sınıflandırmasını ve kullanılmasını sağlar.Bu doğrultuda okulumuzda matematik etkinlikleri planlanırken ölçme, ayırt etme, eşleştirme, gruplama, örüntü vb. çalışmalara yer verilmektedir. Çok çeşitli oyun ve materyallerle matematik etkinlikleri öğrencilerimizle uygulanmaktadır.

Değerler Eğitim Programı
Öğrencilerimizin nitelikli gelişmeleri adına onlara kazandırılması gereken değerlere önem veren kurumumuz; Milli Eğitim Bakanlığının yayınlandığı "Değerler Eğitimi Programı" kapsamındaki temel erdemleri bir program dâhilinde öğrencilerimizle paylaşmaktadır. Gelecekte çocuklarımızda bir toplumun, bir ülkenin ve bu dünyanın vatandaşları olacaklarının bilinci şimdiden oluşturulmaktadır. Bu eğitimle çocuklarımıza toplumsal değerleri kazandırmanın yanı sıra sorumlu davranış geliştirme ve problem çözme becerisi geliştirmeye çalışılmaktadır. Adalet, ,Anne Baba Sevgisi, Şefkat ve Merhamet, Doğruluk, Tevazu, Sevgi ve Saygı, gibi başlıkları değerler ve karakter eğitimi kapsamında öğrencilerimizle beraber uygulamayı önemsiyoruz. Amacımız kendisi ile barışık, topluma ve insanlığa faydalı olma heyecanını taşıyan, paylaşmayı bilen kanaatkâr, barışçı ve çevreci değerli öğrenciler yetiştirmek.

Mutfak Etkinliği
Okulumuzda yapılan mutfak etkinlikleri ile çocukların küçük kas gelişimi, öz bakım gelişimi, besinleri ve besin gruplarını tanımaları hedeflenmektedir. Okulda ve evde yedikleri yemeklerin hangi karışımlardan oluştuğunu görmek ve uygulamak, onlara pratik ve bilimsel bir bakış açısı kazandırmaktadır. Çocuklar aktif olarak kesme, yoğurma, parçalama, şekil verme, birleştirme, karıştırma vb. etkinliklerde bulunurken eğlenceli bir şekilde farklı tatları tanımakta, besinler hakkında bilgi sahibi olmaktadırlar. Bu çalışmayla küçük birey, kendisi ve ailesi için yetişkinle rol değiştirerek mutfakta bir şeyler pişirebilmenin yaratıcı ve üretken taraflarını keşfeder.

Aile Katılımı
Aile katılımı, ailelerin kendilerini, çocuklarını ve erken çocukluk programına yarar sağlayacak doğrultuda becerilerini ortaya koyma sürecidir. Diğer bir tanımlamayla ise aile katılımı; anne babaların çocukların gelişim ve eğitimlerine katkıda bulunmaları için organize edilmiş etkinliklerin bütünüdür.

Çocuklarımızın aileleriyle ortak yaşantımızın kolaylığının interaktif bir okul-aile iş birliğiyle sağlanacağına inanıyoruz. Çocuklarımızın gelişimine çok yönlü katkıda bulunabilmek, ailelerin okulumuzu & okul ortamımızdaki eğitim etkinliklerimizi yakından tanıyabilmeleri ve çocukların deneyimlerini paylaşabilmeleri amacı ile "Aile Katılımı Günleri" adı altındaki etkinliklere yer vermekteyiz.

Meslek Tanıtımları, Hikâye okuma, hobi çalışmaları, enstrüman çalma ve çocuklara mutfak etkinliği yaptırma gibi çok çeşitli günlük faaliyetlerle eğlenceli bir zaman dilimi geçirmek için anne ve babaları okulumuzda ağırlamak bizi çok mutlu eder. Öğretim yaşantısına katılım için çok keyifli bir fırsat olan bu anne baba günleri çocukların heyecanla beklediği günlerdir.