Sign In

Don't have an account Sign Up

  • Follow us on :

Sign Up

Already a member Sign In

  • Follow us on :

ANKA ANAOKULU

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK PROGRAMININ AMAÇLARI

  • Çocuklarımızın zihinsel ve kişilik gelişimlerinin çok büyük bir kısmını tamamladığı, tüm yaşamları boyunca etkili olacak davranış biçimlerinin şekillendiği bu dönemde kendilerini gerçekleştirmesine yardım etmek,
  • Çocuklarımızın psiko-sosyal, duygusal, bilişsel, dil gelişimlerini desteklemek,
  • Yaratıcı düşünce gelişimini desteklemek,
  • Çocuğun problem çözme, karar verme ve uyum sağlama için gerekli olan bilgi ve becerileri kazanmasını sağlamak,
  • Olumlu ve gerçekçi benlik gelişimini sağlamasına destek olmak,
  • Sağlıklı iletişim becerilerini kazanmasını sağlamak,
  • Anne ve babalara, ihtiyaç duyduğu konularda psikolojik danışmanlık ve rehberlik hizmeti sunmak,
  • Çocuğun saygı, sevgi, sorumluluk, çevre bilinci gibi evrensel değerleri kazanmasını sağlamaktır.


PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK ÇALIŞMALARINDA DİKKAT EDİLEN İLKELER

  • Psikolojik danışmanlık ve rehberlik hizmetleri gizlilik esasına dayanır.
  • Psikolojik danışmanlık ve rehberlik hizmetleri tüm öğrencilere açıktır.
  • Etkili bir psikolojik danışmanlık ve rehberlik hizmeti bireysel ayrılıkları dikkate alan bir eğitim sisteminde gerçekleşir.
  • Çocuğun bütün olarak gelişmesine sağlıklı ve güvenli bir kişilik kazanmasına destek olunur.
  • Uygulanan psikolojik danışmanlık ve rehberlik programı organize edilmiş, planlanmış bir müfredata sahiptir.
  • Uygulanan psikolojik danışmanlık ve rehberlik programı ardışık ve esnektir.
  • Öğretmenler, veliler ve okul yönetimi ile iletişim içinde iş birliği yapılır, koordineli çalışılır.


ÖĞRENCİLERE YÖNELİK ÇALIŞMALAR

Öğrenci Tanıma ve İzleme Çalışmaları
Uygulanan test ve envanterler, çocuklarımızın psiko-sosyal, duygusal ve bilişsel alanlarda güçlü ve desteklenmesi gereken yönlerini belirlemeye, takip etmeye yönelik çalışmalardır.

Oryantasyon Çalışmaları
Okulumuza yeni başlayan öğrencilere yönelik yapılan, bireysel çalışmalardır. Bu çalışmalarda öğrencinin okula uyum sürecinin sağlıklı ve hızlı bir biçimde gerçekleştirilmesi amaçlanır.

Bireysel Çalışmalar
Gerekli görülen öğrencilerle küçük kas gelişimi, algı, dikkat alanlarında ve davranış bozukluğu gösteren çocuklarla yapılan çalışmalardır.

Sosyal Sorumluluk Bilinci Geliştirmek Amacıyla Yapılan Çalışmalar
Yardımlaşma, paylaşma gibi duyguları yaşamalarına ve anlamalarına yardımcı olmak, ihtiyacı olan kişilere ulaşmak amacıyla yapılan çalışmalardır.

Grup Gözlemleri
Her yaş düzeyinde yapılan grup gözlemlerinin amacı öğrencilerimizi grup içerisinde tanıyabilmektir. Özellikle küçük yaş grubu öğrencilerimiz için sosyal ve duygusal alanlardaki gelişimi takip etmeye yönelik bir çalışmadır.